Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
PH

petrph

5. 6. 2012 10:29
to je vůbec o převodu pohádek do filmové podoby pro dospělé

V klasických psaných (a vyprávěných) pohádkách pro děti se vůbec většina problémů řešit nemusí a děj se zkrátí pár slovy - prostě král si přivedl zlou královnu, princezna utekla, atd..prostě detail pokud na něm není závislý děj , se rozebírat nemusí.

Ale film pracuje na zcela jiném podkladu a vyprávění příběhu - ten prostě musí v detailech (a záběrech v desítkách vteřin),popsat celý děj. Král si musel nějak vybrat královnu- a v těch záběrech musí být vidět jak a v čem je zlá, jakože jak on k ní přišel,zavřená  princezna se musí nějak dostat z věže přes zamčené dveře, přes 5 pater kde stojí stráže a podobně..Někdy z toho vznikne silný příběh a jindy fraška....

0 0
možnosti
AM

Jutwen

8. 6. 2012 12:47
Re: to je vůbec o převodu pohádek do filmové podoby pro dospělé

Máte pravdu, že pohádka často neřeší, co "dospělácký" film musí - nicméně i když to není úplně dobré srovnání, podle mě je to, proč si král pořídil novou ženu-zlou královnu, macechu, hezky "vysvětlené" v seriálu Once Upon a Time, bez křeči a zádrhelů a zkrátit úměrně filmovému zpracování by se to snad taky dalo :) Na druhou stranu chápu snahu tvůrců být originální a dát tam nějakou super akci +)

0 0
možnosti
M

Marlen2

4. 6. 2012 17:19
byla

jsem na tomto filmu právě včera.Než jsem šla,pečlivě jsem si přečetla o čem že to bude.Celkem jasně jsem pochopila že je to fantasy a také to nebude totéž co klasická známá pohádka.Takže jsem se šla pobavit a tak trochu zrelaxovat.Mé očekávání film tím pádem splnil.Vámi kritizované víly mě přišly kupodivu roztomilé.Chápu že názory budou na film různé,ale pokud zatoužím po něčem hlubokomyslném,logicky půjdu například na film od Woodyho Allena.

0 0
možnosti
AL

Entony

4. 6. 2012 20:34
Re: byla

Díky za reakci. Na film jsem se šla rovněž odreagovat, rozhodně jsem nic hlubokomyslného nečekala - a tím mě mile překvapil. Kritiku vílího lesa je třeba brát s rezervou - kontrast Temného hvozdu a ňufajících zajíčků byl tak propastný, že to na mě zanechalo následky :D

A.M.

0 0
možnosti
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1001x
Studentka žurnalistiky FSS MU a naivní idealistka. Zajímá se o fungování lidské společnosti, mezilidské vztahy všeho druhu a nejrůznější člověčí libůstky. Mým snem je rozložit společnost na prvočísla, podívat se, jak pracuje, a potom ji zase složit dohromady.